Těhotenská jóga - příprava na porod

Hodiny vede Mgr. Jana Skurková –  FACEBOOK  Vlídná jóga

Jak těhotenská jóga probíhá?

Období těhotenství je skvělou příležitostí pro to zpomalit a naučit se vnímat své tělo. Jóga nám v tom může být skvělým průvodcem, a tak se pojďme společně zastavit a věnovat se jen sobě a miminku.

Lekce těhotenské jógy trvá 90 min, abychom měli dostatek času na komplexní hodinu včetně závěrečné relaxace.

Budeme jemně protahovat a posilovat naše vnitřní i vnější svaly, a tak předcházet bolestem zad, třísel či otokům, které se v těhotenství mohou objevit. Zaměříme se na svůj dech, který je tolik potřebným pomocníkem nejen při samotném porodu, uvědomíme si postavení těla a dopřejeme si příjemné vizualizace a komunikaci s miminkem už v bříšku.

Pozice jsou citlivě upravené pro nastávající maminky tak, aby neublížily sobě ani děťátku. Tempo je pomalé, pozvolné, dosahujeme souladu vědomého dechu a pohybu.

proč je jóga prospěšná?

Jóga má pozitivní fyziologické, psychologické i estetické účinky.

  • posiluje svaly celého těla
  • má příznivý dopad na pružnost páteře
  • rovná páteř a podporuje přímé držení těla, což posiluje i vnitřní pocit jistoty a stability
  • má pozitivní účinek na žlázy s vnitřní sekrecí
  • příznivě působí na vnitřní orgány
  • posiluje paměť, koncentraci a kázeň
  • má blahodárné účinky na rovnováhu, flexibilitu a koordinaci pohybů
  • rozvíjí kreativní myšlení
  • umožňuje řízení myšlenkových proudů, rozšiřuje pole vnímání

Co si s sebou vzít?

  • podložku na cvičení. Pokud žádnou nemáte, je možné zapůjčit si ji přímo v tělocvičně
  • pohodlné oblečení, které vás neomezuje v pohybu
  • vlažnou vodu (pít je možné před a po lekci, do sálu je zákaz vnášení jídla a pití)
  • cvičí se na boso
  • může se hodit – ponožky a mikina na závěrečnou relaxaci, ručník

doporučení

  • Pokud s jógou začínáte, je vhodné počkat do 2. trimestru, zkušené jogínky mohou cvičit kdykoliv s ohledem na svůj aktuální stav.
  • Doporučujeme nejíst těžká jídla 2-3 hodiny před zahájením lekce.
  • Pokud máte zdravotní omezení, poraďte se svým lékařem o vhodnosti cvičení. Před začátkem hodiny prosím informujte instruktorku o případných aktuálních zdravotních problémech.
  • Doporučujeme se poradit se svým lékařem, zda je gravidjóga pro vás vhodná.

kdo hodiny vede?

Hodiny vede Mgr. Jana Skurková –  FACEBOOK  Vlídná jóga

Jana je absolventka Fakulty filozofické Západočeské univerzity v Plzni a akreditovaného rekvalifikačního kurzu u Yoga Federation of Europe (Instruktor jógy 200h).

V současné době je na rodičovské dovolené a sama o sobě říká:

Jóga je pro mě způsob, jak se vrátit sama k sobě, do svého středu. Zklidnit svou mysl, soustředit se jen sama na sebe, načerpat novou sílu a protáhnout své tělo. Jsem manželka, máma dvou kluků, dcera, sestra, kamarádka… A abych tu mohla být pro své blízké, potřebuji nejprve opečovat samu sebe. K tomuto poznatku vedla dlouhá cesta ženy, která má ráda vše pod kontrolou, je zaměřena na výkon a chce vyhovět všem. Od mala byl pro mě pohyb součástí mého života, cvičila jsem moderní gymnastiku, tancovala a ráda zkoušela různé typy skupinového cvičení. Zaujala mě powerjóga, ale brzy jsem otěhotněla a hledala další možnosti zdravého pohybu vhodného pro budoucí maminky. Cvičení s míči mě neoslovilo, ale začala jsem s gravidjógou, která mi s postupujícím těhotenstvím vyhovovala víc a víc. Pomalu jsem objevovala, jak se dá pracovat s dechem a že výkon pro mě není zas tak důležitý, jak jsem si myslela. Učila jsem se zpomalit a více vnímat své tělo a jeho potřeby. Období šestinedělí mi překopalo mé veškeré dosavadní představy o mateřství. To, že jsem se stala matkou, považuji za rozhodující pro můj postupný přerod v jinou ženu. Jakmile to miminko umožňovalo, chodila jsem si odpočinout na lekce zdravotní a jemné jógy, a postupně si začala cvičit sama doma. Tyto chvíle mi dovolily napojit se sama na sebe a načerpat tolik potřebnou energii. Nakonec mi jóga přirostla k srdci natolik, že jsem se rozhodla ji ještě více zapojit do svého života a absolvovala akreditovaný instruktorský kurz u Evropské federace jógy. Fascinuje mě, jak komplexní může jóga být a jak mi její praktikování v každodenním životě otevírá nové cesty. Bude mi potěšením, když s vámi budu moct být právě během té vaší chvíle, kdy tu jste jen sami pro sebe. Příjemně se protáhneme, zaměříme se na svůj dech, jemně zpevníme svaly celého těla a stimulujeme jednotlivé orgány i energetická centra. Na závěr provedeme tolik důležitou relaxaci a energetické obnovení všech aktivizovaných svalů. Lekce vlídné jógy jsou vhodné pro všechny úrovně pokročilosti včetně úplných začátečníků. Vše provádíme v hranicích příjemnosti a s plnou pozorností k sobě samé(mu).